Trots op wat we hebben bereikt

Een jaarverslag biedt mooie kansen om terug te kijken naar het afgelopen jaar en stil te staan bij wat we hebben bereikt. In 2016 waren er vele inhoudelijke ontwikkelingen bij Roessingh Concern waar we trots op zijn. Er is bij alle organisatieonderdelen hard gewerkt om een goed resultaat neer te zetten. Een van de ontwikkelingen is de invoering van het R-EPD. Dit zorgt ervoor dat we op een moderne en veilige manier de patiëntendossiers bijhouden.

De zorg voor patiënten staat voorop, tijdens behandeling, maar vaak ook in de periode daarna. Patiënten beoordelen Roessingh, Centrum voor Revalidatie met een hoog rapportcijfer; 8.5. Ruim 90% van de patiënten beveelt Roessingh bij anderen aan. Ondanks deze mooie cijfers zeggen persoonlijke reacties, zoals die u hiernaast kunt lezen, zoveel meer.

Ruim 90% van de patiënten beveelt Roessingh bij anderen aan

We spreken onze waardering uit voor de inzet van alle medewerkers en vrijwilligers. Samen hebben we het voor elkaar kregen. De medewerkers geven Roessingh kleur; kleur die uitstraalt naar binnen en buiten.

Marc van Gestel en Ronald Spanjers

“Ik ben nu aan het herstellen van een CVA. Ik word er zo goed begeleid dat ik al echt vooruitgang boek. De mensen zijn zo rustig met je en er wordt ontzettend goed naar je geluisterd.”

“Onze dochter is nu in therapie voor haar NAH na een hersentumor-verwijdering vorig jaar.
Niets dan lof hoe hier mee wordt omgegaan ook de begeleiding van ons is super en er wordt mee gedacht over de moeilijkheden op school. Wij zijn zeer tevreden!”

“Zeer betrokken en kundig team! Samen zoeken ze, met jou als patiënt, naar de juiste begeleiding en passende therapieën om het herstel zo goed mogelijk te laten verlopen.”

Bron: Facebook

Bezoek Koningin Máxima

Eén van de hoogtepunten van 2016 was het bezoek van Hare Majesteit Koningin Máxima. Op dinsdag 22 november bracht zij een werkbezoek aan Roessingh Concern.

Tijdens het bezoek sprak Koningin Máxima met het bestuur van het revalidatiecentrum en met de directeur van Roessingh Research and Development over de (wetenschappelijke) ontwikkelingen in de revalidatiezorg. Koningin Máxima kreeg een rondleiding met demonstraties in het gangbeeldanalyselab en het Novalab. Onderzoekers en een fysiotherapeut lieten haar zien hoe innovatieve ontwikkelingen op het gebied van robotica, virtual reality en telemedicine worden toegepast in het revalidatieproces.

Tenslotte sprak Koningin Máxima met een aantal patiënten over hun ervaringen en vertelden de patiënten wat deze innovatieve ontwikkelingen voor hen en toekomstige patiënten (kunnen) betekenen.

Bericht