Roessingh Medinello

In 2016 is er een nieuw onderdeel van Roessingh Concern van start gedaan; RoessinghMedinello. Het zelfstandige behandelcentrum voor poliklinische pijnrevalidatie is een initiatief van Roessingh, Centrum voor Revalidatie en Medinello Revalidatie.

RoessinghMedinello staat voor een innovatieve aanpak, gebaseerd op bewezen effectieve behandelmethoden. RM richt zich op de relatief lichte vormen van chronische pijn. Een nieuw team is getraind en vanaf eind oktober 2016 aan slag met het behandelen van patiënten.

Mike ’t Hoen, fysiotherapeut bij RoessinghMedinello:

“Ik hecht veel waarde aan de visie van collega’s, werkzaam binnen andere disciplines, daar leer ik zelf ook van. We willen als team tenslotte het beste voor de cliënt, dát maakt mijn werk erg leuk!”

Een compleet palet aan pijnrevalidatie

RoessinghMedinello en Roessingh, Centrum voor Revalidatie bieden samen een compleet palet aan pijnrevalidatie aan. Binnen het revalidatiecentrum wordt hoogcomplexe revalidatie aangeboden en bij RoessinghMedinello kan men terecht voor middelcomplexe revalidatie. Er is één gezamenlijke intakeprocedure voor RoessinghMedinello en Roessingh, Centrum voor Revalidatie. Tijdens deze intake beoordeelt een revalidatiearts waar de patiënt het beste geholpen kan worden. Na de intake wordt doorverwezen naar een van beide organisaties, waar vervolgens de behandeling start.

Wachtlijst aanpakken

Met het initiatief wil Roessingh wat doen aan de wachtlijst. Zo’n 500 patiënten wachten op behandeling van hun chronische pijnklachten. De wachttijd kan daarbij oplopen tot negen maanden. Met de behandeling van enkele honderden patiënten is het doel de wachttijd op termijn tot de helft terug te dringen.

Marc van Gestel in de Twentsche Courant Tubantia:

“Op dit moment leveren we voor iedereen zorg op het hoogste niveau. Daar zijn veel mensen bij betrokken en die zorg is duur. Maar niet alle patiënten hebben die dure zorg nodig. We kunnen ze ook in een kleinere setting behandelen. Daarvoor hebben we RoessinghMedinello opgericht. Ze zijn dan sneller aan de beurt en bovendien is het goedkoper.”