Roessingh Concern

Een ondernemend jaar

We kijken terug op een ondernemend jaar, waarin we vele successen konden vieren.

• rdgKompagne levert onderscheidende producten en diensten door geheel Nederland;
  • Roessingh Revalidatie Techniek levert een goede kwaliteit tegen een mooie prijs;
  • RoessinghMedinello heeft in haar beginjaar een mooi aantal pijnpatiënten goed kunnen helpen;
  • Roessingh, Centrum voor Revalidatie heeft de kwaliteitstoets van HKZ, VMS en de VRA met glans gehaald en de voedselveilig award gewonnen. Roessingh Arbeid bereidt zich voor op de toekomst.

Dat wat echt telt, is dat patiënten onze zorg goed vinden. Zij staan bij ons aan de voordeur omdat ze een beperking hebben. Ze kunnen ineens niet meer praten of lopen. Samen zorgen wij ervoor dat ze die beperkingen overwinnen. Of het nu een vrijwilliger, arts, therapeut, verpleegkundige, orthopedisch schoenmaker, kok of onderzoeker is, iedere dag staan we klaar voor onze patiënten. Ook in 2017 zijn er mooie voorbeelden te noemen waar we het met zijn allen voor doen.

In dit jaarverslag kunt u lezen hoe het jaar 2017 voor ons is verlopen. We zijn trots op de prestaties van het afgelopen jaar en gaan, net als iedereen, gewoon door met ons goede werk, met hier en daar een verbetering.

Marc van Gestel en Ronald Spanjers
Raad van Bestuur Roessingh Concern

Hans kreeg een herseninfarct: “Bijna een jaar geleden kwam ik bij Roessingh binnen na een beroerte. Ik kon alleen maar plat liggen, kreeg sondevoeding en moest met een tillift uit bed worden geholpen. De prognose was niet best en dat kwam hard aan. Daar lig je dan, geestelijk helemaal in orde maar je lijf kan bijna niets meer. Dat was best heel emotioneel. Gelukkig ben ik met hard werken en veel hulp ver gekomen. Het gaat nu zelfs veel beter dan de artsen hadden gedacht. Ik ben zeer te spreken over alle zorg en begeleiding bij Roessingh. Er is veel aandacht voor kwaliteit en continuïteit en de medewerkers zijn heel ervaren. De mensen nemen echt de tijd voor je. Van mij krijgen ze een dikke duim!”

Een postbode krijgt na een val van de trap een incomplete dwarslaesie. Hij vertelt: “Van het ziekenhuis ga ik naar Roessingh om te revalideren. Na een week komt er ook weer kracht en gevoel in mijn armen en handen waardoor ik weer zelf kan eten. Met douchen en aankleden word ik geholpen. Na negen weken mag ik naar huis, thuis ga ik verder met revalideren en krijg ik fysiotherapie. Mede dankzij alle hulp van jullie: artsen, therapeuten en verpleging, maar ook van de medewerkers van de (afdelings-)keuken, restaurant en schoonmaakdienst ben ik nu zover dat ik nagenoeg alles weer zo zelfstandig kan zoals voorheen. Dank jullie wel!”

Bericht