Onderzoek

RRD ontwikkelt kennis en innovaties in revalidatietechnologie en telemedicine en helpt deze te implementeren binnen revalidatie- en gezondheidszorg en welzijn. Denk hierbij aan bewegingsanalyse en inzet van robotica, ontwikkeling van games voor effectieve therapie, ICT diensten voor thuistraining, en monitoring en coaching.

Telemedicine

Op het terrein van telemedicine ontwikkelen we nieuwe diensten voor mensen met een chronische aandoening. Steeds meer mensen hebben een chronische aandoening, en leven hier langer mee. Als we op de huidige manier verder gaan, zijn er onvoldoende mensen om de gevraagde zorg te verlenen. We zoeken dus oplossingen om mensen met slimme technologie zodanig te helpen dat ze zo zelfstandig mogelijk thuis kunnen leven, met een persoonlijke ondersteuning in het zelfmanagement van hun chronische aandoening.

Revalidatietechnologie

Op het gebied van revalidatietechnologie ontwikkelen we slimme systemen die zich aanpassen aan de capaciteiten, wensen en eisen van het individu. Ook hier staat het stimuleren van de zelfstandigheid voorop. Onder het motto ‘Ondersteunen waar dat moet, zelfstandig waar dat kan,’ ontwikkelen we slimme ortheses en protheses, robotica- en virtual reality oplossingen, zowel voor in de kliniek als de dagelijkse omgeving.

Bewegingsanalyse
Continue bewegingsanalyse tijdens de Enschede Marathon